2019-38 Unikon x Ziggo
Hallo Hans,
Een technische vraag over Ziggo x Unikon.
Bij mij valt regelmatig de verbinding weg van mijn Unikon-systeem.
Dikwijls wel 30 tot 40 x per dag.
Nieuwe laptop geplaatst, versterker ertussen maar hij blijft
uitvallen.
Is dit een Ziggo-probleem of niet ?
Volgens Ziggo is de ontvangst prima.
Groetjes
Gupke
Wie kan hulp bieden?
Update 1
Volgens mij is dit een structureel probleem, of Unikon wordt niet door
goede servers ondersteund.
Ik denk dat dat goed moet zijn, of de Wifi verbindingen zijn niet
optimaal.
Misschien netwerk kabel gebruiken voor constante verbinding.
B.
Update 2
Goedendag,
Dit kan diverse oorzaken hebben. Ik neem aan dat je de connectie met
Unikon Web bedoeld.
Om het e.e.a. uit te sluiten is een bedrade oplossing het mooist.
Dat wil zeggen, vanaf het Ziggo modem/router met een UTP/netwerkkabel
naar een laptop.
Vanaf de laptop de Unikon klok aansluiten met een USB kabel (USB A-B).
Dit is de meest bedrijfszekere manier. Vaak ligt het aan een zwak wifi
signaal.
Je zou kunnen proberen de versterker dichter bij het Ziggo-modem te
zetten.
Succes !
Frank
Update 3
Ik de vraag neergelegd bij degene die hem in mijn ogen het best kan
beantwoorden, Nico de Heus van Unikon. Vooralsnog geen antwoord,
alleen maar vragen omdat er sprake kan zijn van meerdere oorzaken.
Hieronder zijn reactie:
Beste Hans,
2 weken geleden was er een algehele slechte verbinding. Maar dit was
daarna opgelost.
Als dit een terugkerend of constant probleem is, heb ik verschillende
vragen:
1. op de app op de laptop...zijn allebei de groene “balken” constant
groen of knippert er één af en toe?
2. is er een directe internetverbinding of via wifi?
3. komt er wel een mail binnen als er een duif wordt geconstateerd?
4. komt de geconstateerde duif wel binnen op de pager-app?
5. wordt de web-app op 1 apparatuur gebruikt of op meerdere?
6. woont de gebruiker toevallig op één van de ca. 15 “blindspots” in
Nederland?
7. woont de gebruiker in een grensgebied?
Je ziet, het kan aan diverse dingen liggen. Het best is dat de
liefhebber even contact met mij opneemt.
Het liefst per mail
unikon@upcmail.nl of 0646453905
Verzoek aan vragensteller Gupke ons hier op de hoogte te houden van de
uitkomsten
Update 4
Een opmerkelijk verhaal komt van Pé:
Gupke,
Ten eerste ik heb nul verstand van al dat spul. Maar twee dingen heb
ik eens horen vertellen en wel:
een kennis van me kocht een andere auto met afstandsbediening voor de
deuren. Als die auto in de garage stond bij zijn Unikon-systeem, kon
hij geen duif meer uitprinten. Stond de auto buiten, was er niets aan
de hand.
Iemand zette een nieuwe Mercedes in de buurt van een hok waar een
Unikon-systeem aanwezig was. Hij sloot hem af met afstandsbediening
maar kreeg de auto naderhand niet meer open. De auto werd later door
een garage bedrijf een tiental meters achteruit geduwd en hij ging
weer open. Ik weet niet of U hier iets aan hebt maar ik wilde dit toch
even kwijt.
Gr. Pé
Update 5
Hallo Hans,
Ziggo – Unikon: de problemen zijn opgelost!
Had er eerst een telefoon bijliggen maar dat werkte niet optimaal. Nu
de telefoon verwijderd maar werkte nog niet optimaal. Een laptop
geplaatst met kabel en valt nu niet meer weg.
Met Nico de Heus overleg gehad via de telefoon (mijn installateur),
blijkt toch dat draadloos nogal wat problemen geeft.
Tip: zet uw laptop niet in slaapstand want dan werkt het ook niet
meer.
Groetjes van Gupke
Reacties aan:
hans@bodelierpigeons.nl
Zet er s.v.p. het onderwerp bij, dat maakt het voor mij makkelijker.
Dank.
|